måndag 15 november 2010

Första inlägget!

Nu tänkte jag vi skulle ta del av fotbollsskvallret i blekinge. Ska börja med att skriva att jag aldrig kommer att skriva vem jag är eller vilken klubb jag tillhör. Den här bloggen kommer att skriva mer om östra än västra eftersom jag är mer insatt i östra fotbollsblekinge lite mer än västra.
I detta inledande blogginlägg så ska vi prata om Lyckeby GoiF till att börja med.
Inför förra säsongen så värvade man in ett par spelare med allsvenska meriter till division 3. Besim Shulemaja och Labinot Kelmendi. Visst har dom varit bra men Labinot är ju alldeles för bra för att spela i division 3. Nog om förra årets värvningar. I år så säger ryktet följande:

Lyckeby GoIF:

Rykten In
  • Besart Hasani (Ronneby)
  • Daniel Kummel (Ass tränare)
Rykten ut:
  • Fredrik Persson (Lyckå FF)
  • Linus Persson (Lyckå FF)
  • Daniel Ekstrand (Lyckå FF)
  • Mikael Pettersson (Lyckå FF)

Ryktet säger att dessa grabbar ska spela i den nystartade farmarklubben Lyckå FF till Lyckeby GoIF. Nu är det ju inte så att det är en ren farmarklubb. Jag tror det handlar om att man skriver ett pottavtal. Dock kan inte dessa äldre herrar hoppa emellan klubbar då dom är alldeles för gamla.

Ska bli intressant och se hur Scotten får ihop laget till nästa säsong. Det blir en tuff division 3.

I förra veckan blev det klart att Fridlevstad GoIF's överklagan inte tas upp och det innebär att Blåningsmåla/Eringsboda tar Division 5 platsen. Väldigt passande så har Fridlevstad tagit bort segerbilden på första sidan. Biffarboda ska vara glada att dom tog platsen i år för nästa år blir det tufft när Lyckå FF ska spela division 6. Dom kommer att ha ett riktigt bra lag för division 6.

Fridlevstad slår sig samman med Tving enligt Tvings hemsida. Det är Mikael Persson, Tobias "Bullen" Svensson och Mikael Håkansson som ska styra den skutan. Dom har ett hårt jobb framför sig.

Har du någon silly season information så mail sillyseasonblekinge@gmail.com.
Eftersom jag är anonym så är du det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar